10 december 2011

ACTING, CHRISTMAS AND PINEAPPLE MARTINI

Så er det vist også efterhånden nogle dage siden, jeg sidst kom med en update her på bloggen! Men der sker så meget her, så det er bare med at suge det hele til sig, før det igen forsvinder. Jeg har jo allerede været her en uge nu!

Skolen er stadig nærmest først lige begyndt, startede "officielt" med min første skemalagte dag i tirsdags. Jeg har flere forskellige "timer" eller "classes" som det hedder her, 1-3 hver dag (har et par få fridage indimellem, men det er virkelig begrænset), der er "scene study", "improvisation", "audition technique", "acting for film" og "monologues". Vi har kun haft hver enkelt klasse én gang, så stort set det meste af tiden blev brugt på introduktion og lidt øvelser. Indtil videre er improvisationsklassen min yndlings! Har en kvindelig lærer, Katie Northlich, hun er super awesome! Niveauet er, ja.. vi starter i det lave ihvertfald. Det meste har jeg hørt, og noget er nyt. Men det bliver da forhåbentlig sværer hen ad vejen. Scene study og improvisation er nok dem jeg ligesom er kendt med, hvor audition technique og monologues er helt nyt for mig, så det er også rigtig fedt! I improvisationsklassen lavede vi første dag et par lege, den ene var ZIP-ZAP-ZOP og en anden var "little fish, big fish". Tænkte godt på jer dejlige teatertosser derhjemme, mindede ufatteligt meget om vores ZAP!!! 

I "scene study" skal vi vælge en scene fra et stykke (han har givet os valmuligheder) og en scenepartner. Det er så det vi skal arbejde på det næste stykke tid. Skal kigge på det sammen med min nye ven Rafael fra Østrig her i weekenden, så vil vi se om vi kan finde en vi begge kan lide. I "monologues" skal vi finde en monolog på omkirng 2 min vi skal gå i dybden med og vise foran klassen, YIEKS! Fordi... Ja, jeg blev nervøs da jeg lavede skuespil derhjemme, men det betød ikke at jeg ikke kunne komme ind i rollen eller faldt over ordene. Men det er anderledes her! Jeg bliver lige så nervøs som altid, men sproget er ikke naturligt, og jeg falder over halvdelen af ordene, og tænker mere på det end hvordan skuespillet egentligt er. DÉT er det som bliver min største udfordring her, men skal nok klare det på en eller anden måde!

Vi snakker allerede meget mere sammen i klassen, og jeg har fundet nogle jeg synes er rigtig flinke jeg ses med efter skolen. Det er så fedt at folk kommer alle mulige steder fra! Så mange forskellige lande, det er helt vildt. Det gør dog også der er mange fucked navne indimellem, som i starten både var svært at udtale og huske, well... De er stadig svære at udtale.

I går hyggede jeg med mig Anna, det var dejligt at se hende igen! Vi var sammen dagen forinden, men altså.. før det! Vi var ude og spise, besluttede for at bestille en gratin. Okaaay, med broccoli og cheddar? Jeg er ikke så meget into ost, men tænkte det ville være lækkert nok. Hvis i nogen sinde vil bestille en gratin i USA? Ja, så er det ikke som i danmark! Jeg fik... broccoli med ost, altså. Broccoli i en skål fyldt med ost. Ehmmm... Det var sjovt, men fik lidt kvalme til sidst! Jeg tænker slet ikke over at det er jul, og juleaften snart. Det har jeg slet ikke tid til. Anna var suuuuuper sød, og købte sort tape og en lyskæde der kunne pynte som et juletræ! Ja, så dejlig er hun, Jeg kneb en lille tåre, jul er hyggeligt, det var skræmmende lige at stoppe op og tænke et øjeblik.
   
Jeg har også fået pyntet lidt op på værelset! Lidt postkort og en fiiiin (fucked? haha) plakat jeg fik fra Annas kameraæske. 
I går aftes var det jo min første rigtige fredag i New York, de andre havde planer om at tage i byen, så jeg joinede. Først sad vi på en lille bar, hvor nogle flere fra klassen mødtes med os. Senere tog vi videre til en ny bar, og til sidst på en klub hvor vi kunne danse lidt også! Oh ja, mit f-ID? Brugte det 3 gange i går, ingen spørgsmål. Ja, jeg er ret awesome. Her er lidt billeder med folk så I kan se nogle ansigter på dem jeg er sammen med:

Mig og Rafael (Østrig)

Fra venstre; Rafael, Jessica (Queens), Lorenzo (Italien), Sorabh

Fra venstre; Anna (Rusland, har dog boet er længe nu), mig, Jessica
Uh! Og min pineapple martini! ej at forglemme. nammenam.

Det her billede er faktisk fra da vi var ude et andet hyggeligt sted i onsdags tror jeg det var. Her er vi så på vej hjem  thæ.
Jeg savner jer derhjemme, især familien, og så lige i disse dage! Snart jul, og min kære morfar holder 70års fødselsdag idag. Jeg håber du har haft en dejlig fest, og at alle har fejret dig med manér! Det er fedt at jeg endelig er her, og det giver hår på brystet, det er helt sikkert!

Forresten? Fuck mit efternavn alligevel! Det lyder nyt hver gang jeg siger det på engelsk. Haha. Desuden har to forskellige lærer spurgt om de må kalde mig mandy? Ehm, altså ja? Det er jeg bare ikke vant til ^^

Forresten forresten? Så skal jeg til audition på mandag for det tilsvarende Holdiday Filmmaking Class og deres kortfilm de skal lave over disse 8 uger. Wish me luck!

1 kommentar:

  1. Kære Amanda alt lyder som en god oplevelse, skønt du møder mange fra andre lande. Du skal nok klare alt med dit gode humør, og åbenhed.
    vi savner også dig, men du kommer jo hjem igen, tror vi nok ;-)) ellers komme vu efter dig.
    Så rigtig god fornøjelse med det hele Mandy.
    Knus og kærlig hilsen fra farmor

    SvarSlet