06 december 2011

FØRSTE SKOLEDAG, NU ER JEG TRÆT!

Ja, der kommer lige 2 indlæg i dag, da jeg havde nogle problemer med at uploade det jeg faktisk skrev igår. Nå men ihvertfald, så skulle jeg møde på skolen idag for at registrere mig mellem 10-14, tror måske jeg var der omkring halv et. Så jeg registrerede mig og gik ud for at få lidt frokost, inden det første møde ville starte klokken 14. Det var bare lidt omkring hvordan det er at være her på et student visa, så det var stille og roligt. Klokken 15 startede så mødet for alle dem der havde tilmeldt sig Acting for Film kurset som mig. Vi var rigtig mange! Måske omkring 40? Havde læst vi kun skulle være 12 på hvert hold, men vi blev så delt op senere hen. En mikrofon blev sendt rundt, og vi skulle så hver især rejse os op og fortælle hvad vi hed, hvor vi var fra osv. Okay shit tænker jeg bare. Jeg var meget nervøs, men mest bare pga mit engelske stadig er lidt, ja.. gebrokkent jo. Jeg forstår tusind gange mere end jeg selv kan sige, og kan egentlig også tænke meget mere. Når jeg skal snakke det, stopper min nervøsitet mig en del, så det er også noget jeg håber og forventer bliver bedre i forbindelse med min rejse her. Ihvertfald, så kunne jeg høre på alle den andre, at jeg nok var en af de 5 dårligste til engelsk. Nogle kommer fra Australien, England og også alle mulige andre lande der ikke har engelsk som deres modersmål, men de snakker det alligevel super flydende. Mange har også boet her længe lød det til, så.. ja. Forhåbentlig lærer jeg dét hurtigere, når jeg hele tiden er sammen med nogle der snakker perfekt engelsk.

Vi tog afsted til en af skolens andre afdelinger, den der ligger i Soho. Vi blev så sat sammen i par 2 og 2, og fik alle udleveret et minimanuskript med én kort dialogscene. Blev sat sammen med en anden pige som var rigtig flink, så vi øvede det en smule, og ventede ellers bare laaaang tid på det blev vores tur. Måske 2 timer? Vi kom ind og skulle lave scenen foran et kamera, og en dame der sad og skrev ned og vurderede imens. Efter satte hun os så på et af de 4-5 hold eller hvor mange der nu er. Jeg kom på A-holdet, så... Det går jeg ud fra kun er en god ting! Efter hang jeg lidt ud med nogle af de andre, og tog så ellers bare hjem. Her sidder jeg så nu i køkkenent, og er møgtræt. Skal møde 9 imorgen og har fri 14.30, så det er helt fint. Sådan er de fleste dage, nogle dage har jeg dog først fri klokken 18! Har "scene study" og "voice and movement" imorgen, så det skal nok blive spændende! Vil sove nu, er som sagt møghamrende træt!!! Godnat til jer alle

Ingen kommentarer:

Send en kommentar