05 december 2011

NEW YORK, NU MED MASSER AF TEKST!

Tænkte jeg lige ville komme med en noget mere tekstbaseret indlæg, til jer af jer der nu har lyst til at vide lidt nærmere bag updaten igår, og hvad der er sket idag.

Men ja, ankom jo igår og Anna havde stået og ventet flere timer i lufthavnen. Det var SÅ dejligt at se hende igen! Vi tog sammen en taxa til det sted hvor jeg bor nu. Fik et ID til stedet og en nøgle: "du bor så på 5. etage". Jaja tænker I nok, men her er ingen elevator! Op til 5. sal med 2 kufferter og en taske. PUHA! Op kom vi, og vi smed ellers hurtigt tingene og tog afsted igen, til Times Square! Det var meget vildt, så vildt det ikke kan beskrives. Forstår stadig ikke fuldstændigt at jeg faktisk er her, og har været dér! Men det var vi altså, og det var så fedt. Efter vi havde fået noget mad tog til over og så Rockefeller christmas tree, det var også helt vildt fint jo bare, hold da op. Anna ville tage mig med op til "top of the rock" hvor man kan se ud over Manhattan, men der var lukket. Istedet vandrede vi afsted til Empire State Building, og fik betalt os til en VIP tur, hvor vi helt alene blev guidet rundt med lidt historie omkring bygningen osv. Det sjoveste var da vi gik ind i en minibiograf, hvor vi fik en virtuel helikoptertur over Manhattan, haha! Sæderne bevægede sig, og vi var bare helt færdige!!! Til sidst tog vi elevatoren op til 86ende etage, hvor vi kunne komme ud og se over hele Manhattan, som I så på billederne fra oplægget igår. De retfærdigøre det dog slet ikke, det var om muligt det smukkeste jeg nogensinde har set, kunne stå der for evigt - men det gjorde vi dog ikke, for det var mere end koldt deroppe! Vi tog hjem, og efter utrolig meget brok, fik Anna lov til at overnatte hos mig som først lovet.

I går lørdag spiste vi først morgenmad på et sted kaldet "The Mermaid" nær hvor jeg bor. Det var rigtig lækkert! Derefter ordnede vi nogle praktiske ting, handle lidt ind, få mobilos til at du osv. I en bio på Times Square så vi den nye Twilight, fucked men meget god egentlig - jeg skal ihvertfald se 2. del også! Det var sjovt at prøve en amerikansk biograf, helt ny oplevelse: ny mad og ny måde. Ingen undertekster, du sætter dig bare et sted, smør på popcornene (ikke så super fan) og slurpies som jeg dog var super fan af! Meget like slush ice som vi kender det. Efter biografen tog vi til Union Square og så min skole, for derefter at mødes med 6 søde piger fra Annas skole. Vi tog ind for at spise, men Anna og jeg var alt for mætte fra biografen af. Jeg tog tidligt hjem, klokken syv, for jeg var stadig super træt pga. jetlag. Dagen før havde jeg trods alt været oppe i over 24 timer, og vi havde kun fået 6 timers søvn, da der var utrolig meget larm fra både min varme monsterradiator og et ødelagt badeværelse tæt på.

I dag søndag pakkede jeg så rigtigt ud, så jeg kan føle mig lidt mere hjemme-agitigt. Det er stadig meget svært at vænne sig til det hele, men jeg er jo også kun lige kommet kan man sige! Jeg trængte til at komme ud fra mit værelse, og tog en løbetur i Central Park. Jeg bor under 10 min derfra, rigtig nemt at finde da jeg lige fandt ud af hvilken retning jeg skulle gå! Det var simpelthen så flot og skønt, lige hvad jeg trængte til! Tog derefter hjem og fik et dejlig varmt bad. Det har været lidt svært i dag, da det har været den første dag helt alene. Jeg kender jo heller ikke rigtig nogle endnu, så det skal nok blive bedre imorgen når jeg møder alle dem på min skole. Jeg gik ud for at se området hvor jeg bor lidt nærmere, og købte ind til pasta med tomatsovs, namnam! Området hvor jeg bor er rigtig dejligt, ikke så langt fra noget som helst, ikke uhyggeligt og heller ikke særlig turistpræget, hvilket også bare er super fedt! Sidder i skrivende stund i kælderen, som også er køkkenet og værestedet med fjernsyn - det er meget bedre netdækning her!!! utrolig dumt at sætte routeren tæt på kælderen, når den også skal du på 5. sal altså... Til gengæld er her ingen mobildækning, så det kører jo rigtigt.

Jeg glæder mig utrolig meget til imorgen! Er lidt nervøs, men mest bare super spændt, fordi jeg skal møde nogle nye mennesker, og selvfølgelig have mit skema!

Håber i nød lidt læsning, hvis I altså er nået så langt! Møssies (ps. ved godt jeg skulle have uploadet det igår da jeg skrev det, men mit net gik ned.... så er det bare dobbelt op idag!)
Dagens morgenmad

Løbetur i central park
Første hjemmelavet aftensmad!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar